FANDOM

Untitled 86 Denne artikel er kun lige påbegyndt. Du kan hjælpe SPEKTRUM wikia ved at tilføje mere info.
Pi Levin
Pi
Fysisk beskrivelse
Art Menneske
Køn Hun
Hårfarve Farvet orange
Øjenfarve Blå
Kendetegn Trekantede ar i håndfladerne, smilehulspiercinger, dreadlocks, farvestrålende hår
Biografisk Information
Navn Pi Levin
Alder 15
Født 1996
Håndfarve Indigo
Evner Pyrokinese, telepati
Erhverv Folkeskoleelev (9. klasse)
Familie Noah(tvillingebror), Celia(mor)
Venner Alban, Linus, Emilie, Noah, Adriana, Karl, Josef
Fjender Horror Vacui
Bag om bøgerne
Først set Leoniderne
Sidst set Geminiderne

Pi har farven indigo i spektrummet og er fortæller i den anden bog. Hun og hendes bror, Noah, er for nylig flyttet til Danmark fra Australien med deres mor.

Personlighed

Hun synes at hendes bror er meget belastende når hun skal forsvare ham, fordi han har ladet sit temperament løbe af med ham, og hun er meget udadvendt og ikke genert.

Udseende

En flot trænet krop, som de andre piger i klassen er misundelig over og hun har blå øjne. Hun har dreadlocks der er farvet i forskellige røde og orange nuancer. Hun har piercinger i smilehullerne, sin højre næsefløj og i ørerne.

Evner

Hun kan læse hendes tvillingebrors tanker og han kan læse hendes, desuden kan hun lave ild med hånden og fx kaste det med en klud osv.

Hendes ild afhænger af hendes følelser.

Relationer

Hun er tvillingebror til Noah og hendes mor er Celia.

Historie

Leoniderne

Detaljer

  • I første udkast til bogen, havde forfatteren flere gange skrevet sætninger, hvor Pi ejede ting, fx 'Pis hår' eller 'Pis bror'. Men da hendes testlæsere udpegede, at dette lød meget som ordet pis (tis), var hun nødt til at gå hele bogen igennem og omformulere samtlige paragraffer, hvor Pi ejede noget. Det er nu en løbende joke i fandommen at Pi ikke kan eje noget.

Etymology

Navnet er Pi er 3,14 hvis man ser på navnet ren matematisk.